Přemýšlíte, jak si sestavit zdravý jídelníček tak, aby vás jeho cena vyšla co nejlevněji? Pracujete, jste nuceni připravovat si jídlo do práce, utrácíte za bagety z automatu? Náš článek vám poradí, co zařadit do jídelníčku a jak se stravovat, abyste si ušetřili zdraví i finance.

Obědy s sebou

Bagety z automatů nebývají levné a živit se jimi rozhodně nedá, pokud se tedy člověk chce chovat alespoň trochu zdravě. Jak se tomuto problému vyhnout? Snažte se nechávat si například porce od večeře (pokud máte teplé jídlo) nebo si vařit předem. Mikrovlnky jsou dnes k dispozici téměř na každém pracovišti. Rozhodně vás toto počínání vyjde levněji než chodit na obědy do bufetu na nezdravé jídlo, nebo do restaurace poblíž, kde vaří stále stejná jídla a co se ceny týče, rozhodně to není žádná sláva.

Tip: Chcete-li skončit s utrácením za jídlo a pití v automatech, noste u sebe pouze papírové bankovky, které se do stroje nedají hodit.

Nezapomeňte na snídaně

Naučíte-li se doma snídat, ušetříte si kupování sušenek a drahých sendvičů. Člověk si na svačinu na devátou z domu vezme třeba jablko nebo banán, ale pokud nesnídá, do oběda je mu doba dlouhá. Potom utrácí za automatové „svačinky“, které ho vlastně vyjdou 3x dráž, než kdyby si udělal doma snídani.

Dobrým pomocníkem v šetření je dát si ke snídani například čokoládové müsli nebo ovocný jogurt, člověk se zasytí a zároveň ztratí chuť kupovat si různé čokolády a další sladkosti. Je to tedy zároveň nastartování dne, doplnění energie, ale i pochutina pro mlsné jazýčky.

 

Omezené porce

Co vám značně pomůže ušetřit, je naučit se zacházet se sýry a salámy. Některá šunka je nakrájena na takové plátky, že i třetina vám na chleba vystačí, proč si však nepřilepšit svačinku celým kolečkem, že? Právě proto, že jedno kolečko vám potom vystačí na 3 dny místo jednoho, a když tak využijete celý balíček, utratíte vlastně 3x méně, než byste utratili původně. To samé platí pro sýry.

S nutellami a marmeládami je také potřeba šetřit, zamyslete se nad tím, kolik si podobných věcí na pečivo mažete a kolik skutečně byste si jich mazat měli.

Pijte více vody

Před každým jídlem si dejte sklenici vody. (Někdy je dobré i po jídle.) Kromě toho, že se tak naučíte dodržovat pitný režim, pomůže vám to zahnat pocit hladu a budete si dříve připadat sytí. Navíc nebudete potom obcházet automaty a kupovat předražené sladké limonády. Je prokázáno, že člověk si kolu koupí spíš, pokud má na ni chuť, než ze skutečné žízně. Budete-li mít žaludek plný vhodné porce jídla a dvou skleniček vody, chuť na jakoukoli sladkou limonádu vás pak rychle přejde.